RegistreerZoekenHelpGebruikerslijstGebruikersgroepenInloggen
Hoort bij een prematuurtje..

Plaats reactie    tevroeggeboren.123forum.nl forum index » De ontwikkeling van je te vroeg geboren kind Vorige onderwerp
Volgende onderwerp

Hoort bij een prematuurtje..
Auteur Bericht
MamavanValerio

Bericht Hoort bij een prematuurtje.. Reageer met quote
Hallo Mensen!

Ik stel me even voor,
Ik ben Kim, mama van Valerio.
Valerio is geboren met 27 weken en 1 dag. op 1 november.
Na 10 weken intensive zorg heb ik mijn zoontje nu 3 weken thuis.
En daar wil ik het over hebben.
Ik heb het gevoel dat ik in een zwart gat val, ik zie klachten bij mijn zoontje zijn buik, hij perst eens in de 5 minuten en heeft hele dunne ontlasting. Soms gilt hij het uit.
Overal waar ik kom krijg ik te horen: Het is een prematuurtje he, tja hoort erbij. Kinderarts, consultatiebureau, overal.
Kennen jullie dit?
Ik vind het zo frustrerend!
Vanmiddag heb ik weer een afspraak op het consultatiebureau en morgen meot ik bij de kinderarts zijn, ik hoop zo dat er nu eindelijk iets gaat gebeuren!

Graag jullie reactie's

Groetjes Kim

Te vroeg bevallen door het loslaten van de placenta..

Mijn held, te klein om vast te houden, te groot voor woorden
do jan 31, 2008 2:28 pm Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht Bekijk de homepage
mama van Liv

Bericht Reageer met quote
hey hey ,
ik heb dat niet mee gemaakt oten Liv thuis kwam , wel dat je van die geluidjes maakte , sinds kort doet ze dat niet meer en dat is ook heel raar.
Ik hoop dat er iets uit komt voor valerio bij de ka . suc6

groetejs Vanessa

vr feb 01, 2008 1:23 pm Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht Bekijk de homepage MSN Messenger
fronie
Site Admin

Hallo Kim,

Heb je nog een nadere verklaring gekregen van de kinderarts? Van het consultatiebureau zal ik maar niet vragen, want als het over prematuren gaat, dan weten ze niets Confused , tenminste dat is mijn ervaring helaas.

Mijn jongens hebben in hun couveusetijd ook veel problemen met hun darmen gehad. Matthijs kon bijv. helemaal niet tegen Nenatal en spuugde zich een ongeluk. Hij heeft toen op ons verzoek voeding gekregen dat voorzien is van johannisbroodpitmeel, dat zit standaard in een aantal soorten babyvoeding. Hij bleef veel moeite houden met zijn ontlasting.
Toen hij net een jaar was, at en dronk hij bijna niet en zijn ontlasting was keihard en pijnlijk. Uiteindelijk ben ik naar een homeopatisch arts geweest, dit overigens zeer tegen de zin van het consultatiebureau. Hij kreeg 2 soorten druppeltjes en binnen 4 weken was zijn ontlastingpatroon normaal, terwijl die dat nooit eerder was geweest. Daarna heeft hij nooit meer klachten gehad.
Ik hoop dat je wat tips hebt gekregen van de kinderarts!

Groet, Fronie, mama van Matthijs en Dennis, nu 7 jaar en geboren na 26 weken zwangerschap.
vr feb 01, 2008 8:19 pm Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
MamavanValerio

Het was me het avondje wel weer,

Natuurlijk werd er op het consultatiebureau weer vanalles verzonnen, ander voedingspatroon blabla.
Gister ben ik naar de oogarts geweest met valerio, en door het persen heef thij wat bloedingen in zijn oog.
En ben daarna gelijk naar de kinderarts gegaan... En ik kreeg natuurlijk het bekende, hoort erbij verhaal.

Maar gister avond wat ik het hartstikke beu, weer heel de tijd gegil van mijn kleintje, heb de huisartsenpost gebeld en ben gegaan, de arts vertelde, ik kan er nu niets aan doen.
Ik zeg, wat moet ik dan? ermee naar de bakker gaan? Die kan waarschijnlijk net zo veel doen als jullie! Waar zijn jullie nou artsen voor?
Dus hij belde de kinderarts die gelukkig een foto maakte van zijn buikje
Ja hoor... Opgezwollen darmwanden, een infectie.
We moesten een nacht blijven, maar ze kunnen idd niets voor hem doen. Is een soort van buikgriep. En waarschijnlijk hebben we gister het ergste gehad. Nu ligt hij lekker in zijn box op zijn buikje te slapen, hij is rustig.. ik hoop dat het zo blijft.

Ik laat me nu gewoon niet meer weg sturen, ik ken mijn zoon het beste, als er wat is zie ik dat heus wel, ben zo kwaad geweest!

Een homeopatische arts, ben ik ook bij onder behadeling, mijn zoon overstrekt zich heel veel en is heel onrustig, heb 1 sessie gehad, hoop dat dit hem ook allemaal helpt!!

Wat fijn dat het bij jou zoontje wel geholpen heeft!! Geeft me weer goeie hoop Very Happy

za feb 02, 2008 4:07 pm Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht Bekijk de homepage
doutsen

ha die kim

Gelukkig dat je er nu zo bent achter gekomen wat het was, en net wat je zegt laat me niet zo meer wegsturen.
Mijn Doutsen ook ik wist zekers dat ze iets met de oortjes had want ze was haar zelf niet en gehoor vond ik niet goed door testjes enz.
En nu blijkt ze heftige oorontsteking gehad te hebben waardoor ze nu vochtachterde trommelvliesen heeft, ze wilden nu gelijk niets doen omdat we al een groot verleden hebben en moet over 3 weekies terugkomen en krijgt ze dan buisjes als niet is afgezakt.

Ik hoop dat het snel goed komt met jou kleine kanjer.

Groetjes Anna moeder Doutsen en Jorinde*

we missen jou Jorinde
zo feb 03, 2008 12:58 pm Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht MSN Messenger
MamavanValerio

Hey jij ook hier Wink

zo feb 03, 2008 1:12 pm Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht Bekijk de homepage
ramona

Hoi,

Mijn zoontje heeft ook steeds veel last van zijn darmpjes en erg dunne ontlasting.
Hij heeft wel 8 poepluiers per dag en steeds is het erg dun.
Hij krijgt nu Nutrilon Pepti, maar ook hierbij bleeft hij veel en dunne ontlasting houden.
Ook tegen mij is gezegd dat het waarschijnlijk door zijn prematuriteit komt.
Vervelend is het zeker en ik vind het antwoord ook niet gerust stellend.

Ik hoop dat het nu een stuk beter met je mannetje gaat.

Liefs Ramona

Mama van Jantje Aron, geboren 30-12-2007 met 28 weken. Vanaf 26 weken al opgenomen ivm vroegtijdige ontsluiting. Jantje is na 9 weken thuis, toch erg snel ondanks 4 infecties.Ben zo trots op mijn kleine vechtertje.helaas ligt hij weer in het ziekenhuis.
di mrt 25, 2008 2:46 pm Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht
MamavanValerio

6 poepluiers! Jeetje! Dat is wel heel veel, maken ze zich niet zorgen om uitdroging?
Misschien een goeie tip, bij de apotheek haal ik johannesbroodpitmeel, dit verdikt de voeding iets wat, en hierdoor is de ontlasting van Valerio een stuk dikker!

Groetjes!

di mrt 25, 2008 3:00 pm Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht Bekijk de homepage
ramona

Hoi,

Johannesbroodpitmeel, mag niet in combinatie met de Pepti.
Zolang hij natte luiers houdt en goed blijft groeien, droogt hij niet uit.
Heb wel net weer naar het ziekenhuis gebeld en ik word vandaag nog terug gebeld.

Hoe gaat het nu met Valerio?

Liefs Ramona

Mama van Jantje Aron, geboren 30-12-2007 met 28 weken. Vanaf 26 weken al opgenomen ivm vroegtijdige ontsluiting. Jantje is na 9 weken thuis, toch erg snel ondanks 4 infecties.Ben zo trots op mijn kleine vechtertje.helaas ligt hij weer in het ziekenhuis.
di mrt 25, 2008 3:31 pm Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht
MamavanValerio

Maar, heeft hij ook erg last van krampjes, Valerio schreeuwde zo erg dat hij op het laatst gewoon geen geluid meer kon maken! Als jij het vermoede hebt dat er meer aan de hand is moet je echt gewoon vol houden want meestal hebben moeders altijd gelijk!

Slaapt hij wel goed?

Sorry ik wist niet dat dat niet in combinatie mocht met de voeding die je kleintje krijgt! Weet ik dat ook weer Wink

Met valerio gaat het helemaal goed, wil overdag alleen niet slapen en heeft af en toe nog wat last van krampjes, maar dan leg ik hem op zijn ruggetje en dan gaat hij flink trappelen, dat eindigd dan meestal in een lachbui van hem want daar gaat het van over!

Bedankt voor het vragen!

di mrt 25, 2008 4:23 pm Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:    

Plaats reactie    tevroeggeboren.123forum.nl forum index » De ontwikkeling van je te vroeg geboren kind Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: